Στην 1η θέση από την πρώτη μέρα λειτουργίας της ιστοσελίδας...

Παλιότερα, στην προκαταρκτική συζήτηση με τον πελάτη, ένα θέμα που αναλύονταν συνήθως στα πλαίσια της "εκπαίδευσης του πελάτη" (αν υπάρχει τέτοιο πράγμα), ήταν η αξία των μηχανών αναζήτησης. Συχνά τότε ο πελάτης, ναι μεν είχε πάντα δίκιο, αλλά παράλληλα μπορεί να μην είχε χρησιμοποιήσει και το ίντερνετ, και απλά να τον είχε προτρέψει κάποιος να "διαφημιστεί" στο διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν, εκτός από τις δυνατότητες προβολής μέσω μιας ιστοσελίδας, έμπαινε σαν ένθετο και μια παρουσίαση του concept των μηχανών αναζήτησης και της προστιθέμενης αξίας που προσφέρουν σε μια ιστοσελίδα δια της οδήγησης επιπλέον επισκεπτών μέσω σχετικών λέξεων κλειδιών και κατ' επέκταση... και για την αξία του SEO σε μια ιστοσελίδα.

Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά, οι περισσότεροι πελάτες α) έχουν μια έστω μικρή επαφή με το Internet και β) αρκετά συχνά είναι υποψιασμένοι για την αξία της 1η θέσης στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτό γενικά φαίνεται σαν μια καλή εξέλιξη αλλά και εδώ μπορεί... τα φαινόμενα να απατούν!

Σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρώ ότι πλέον έχουμε περάσει στο άλλο άκρο, όπου μόλις ο πελάτης ειδοποιηθεί ότι η ιστοσελίδα του είναι έτοιμη, πριν καλά-καλά προλάβει να την δει ολόκληρη, αρχίζει να ψάχνει στο Google να δει σε πια θέση εμφανίζεται η ιστοσελίδα του. Όπως είναι φυσιολογικό λοιπόν, η ιστοσελίδα την πρώτη μέρα της λειτουργίας της δεν υπάρχει στις μηχανές αναζήτησης και εκεί ο πελάτης μπορεί να απογοητευτεί/στραβώσει...

Έτσι, λοιπόν, είναι καλό/χρήσιμο και για τις δύο πλευρές, να γίνεται εξαρχής (ούτως ή άλλως) μια μίνι παρουσίαση του  τρόπου λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης και να υπάρχει κάποιο λογικό χρονοδιάγραμμα των αναμενόμενων αποτελεσμάτων... προς αποφυγή παρεξηγήσεων!

/ Αυτό το έγραψα στις 20/12/2011 (05:40:04) /