Τι είναι το SEM : Search Engine Marketing

Το SEM (search engine marketing) είναι ένα είδος διαφήμισης στο internet, μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Υλοποιείται κυρίως μέσω των προγραμμάτων πληρωμένης CPC διαφήμισης, που προσφέρουν οι μηχανές αναζήτησης, με την χρήση των οποίων μία διαφήμιση μπορεί να εμφανίζεται όταν ο χρήστης υποβάλει αναζητήσεις σχετικές με το θέμα το διαφήμισης.

Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης ψάχνει στην μηχανή αναζήτησης πληροφορίες σχετικά με τριαντάφυλλα, μπορεί να του εμφανιστεί μία διαφήμιση για κάποιο ανθοπωλείο.

Δείτε το Google AdWords

Αυτή είναι και η έννοια της στοχευμένης διαφήμισης στο internet, δηλαδή κάθε διαφήμιση να προβάλλεται σε ανθρώπους που πιθανότατα να τους ενδιαφέρει το θέμα της διαφήμισης. Η επίτευξη μιας ιδιαίτερα στοχευμένης διαφήμισης, είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που προσφέρει η διαφήμιση στο internet, έναντι άλλων παροδοσιακών μέσων όπως π.χ. τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες.

Η στοχοθέτηση των διαφημίσεων μπορεί να γίνει καθορίζοντας λέξεις κλειδιά που θα ενεργοποιούν την εμφάνιση της διαφήμισης.

Το SEM, μπορεί επίσης να περιλαμβάνει και το SEO (search engine optimization), προκειμένου να αυξηθεί η ορατότητα της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, δηλαδή η ιστοσελίδα να ανέβει στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, με φυσικό επακόλουθο την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας.