Προσδοκίες από το search engine optimization

Οι προσδοκίες από το search engine optimization (SEO), μοιάζουν κατά πολύ με την γνωστή προσευχή... "προσδοκώ ανάσταση νεκρών και ζωή του μέλλοντος".

Το SEO, επιχειρεί να "ξεθάψει" μία ιστοσελίδα από τις πίσω σελίδες των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης και να την φέρει στις πρώτες, με στόχο βέβαια την εμφάνιση στην πρώτη σελίδα και ακόμη καλύτερα στην πρώτη θέση. Οπότε κάτι τέτοιο, όπως είναι φυσικό, έχει άμεσο επακόλουθο την καλύτερη "ζωή του μέλλοντος" για την ιστοσελίδα και τα στατιστικά της.

"Θέλω να βγαίνει η σελίδα πρώτη στο Google"

Αυτό που συνήθως επιθυμεί ο ιδιοκτήτης μιας ιστοσελίδας, που είναι υποψιασμένος γύρω από το όφελος που μπορεί να έχει από τις μηχανές αναζήτησης, είναι να βγαίνει η ιστοσελίδα του πρώτη στα αποτελέσματα του Google, "θέλω να βγαίνω πρώτος στο Google", λέει πολύ απλά.

Ένα πρώτο θέμα είναι...

με ποια λέξη κλειδί ή με ποιες λέξεις κλειδιά (;)

Ένα δεύτερο θέμα είναι...

ο ανταγωνισμός σε αυτές τις λέξεις κλειδιά

Όσο πιο δημοφιλείς οι λέξεις κλειδιά (στις αναζητήσεις) και όσο μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός από πλευράς άλλων ιστοσελίδων, τόσο πιο δύσκολο να φτάσει μια ιστοσελίδα στην πρώτη θέση στις μηχανές αναζήτησης.

Ένα παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητό, είναι για π.χ. μια ιστοσελίδα για διαμονή στη λίμνη Πλαστήρα.

Το να στοχεύσεις σε αναζητήσεις με λέξεις κλειδιά "διαμονή λίμνη Πλαστήρα" ή "ξενώνας λίμνη Πλαστήρα" ή "ξενοδοχείο λίμνη Πλαστήρα", είναι αρκετά πιο δύσκολο από το να στοχεύσεις π.χ. στο "σουίτες λίμνη Πλαστήρα".

Βέβαια, η λέξη κλειδί "σουίτες λίμνη Πλαστήρα", δεν είναι τόσο δημοφιλής αναζήτηση όσο π.χ. το "διαμονή λίμνη Πλαστήρα".

Το θέμα λοιπόν είναι... που θέλουμε να στοχεύσουμε (;) Ανάλογα με τον στόχο, συνεπάγεται και ο αντίστοιχος όγκος εργασίας γύρω από το SEO της ιστοσελίδας και ανάλογα με τον όγκο εργασίας, συνεπάγεται και το αντίστοιχο κόστος.

Προφανώς όλοι θέλουνε να είναι πρώτοι στο Google και, στις περισσότερες περιπτώσεις, με δημοφιλείς λέξεις κλειδιά (ανάλογα με την περίπτωσή τους), αλλά η πρώτη θέση χωράει μόνο έναν.

Για μία "θαμμένη" ιστοσελίδα, το να βγει μετά το SEO σε μία θέση κάπου στην πρώτη σελίδα ή έστω στην δεύτερη σελίδα, που και εκεί είναι αρκετά πιθανό να το δουν αρκετοί χρήστες, σίγουρα είναι πολύ καλύτερο από το να παραμείνει στην "αφάνεια", δηλαδή στις πίσω σελίδες των αποτελεσμάτων. Σίγουρα μία τέτοια μετακίνηση θα αποτυπωθεί εμφανώς στα στατιστικά της ιστοσελίδας.

Έτσι οι προσδοκίες από το search engine optimization, κατά την γνώμη μου, πρέπει να προσαρμόζονται στα αντικειμενικά δεδομένα, κατά περίπτωση, σε συνδυασμό βέβαια και με το ποσό που είναι διατεθειμένος κάποιος να επενδύσει για τον σκοπό αυτό.

/ Αυτό το έγραψα στις 12/09/2008 (07:54:05) /