SEO : Εφαρμογή σε παλιές ιστοσελίδες

Έχω αναφέρει και σε άλλα σημεία, ότι συχνά αν και το SEO ιδανικά θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας μιας ιστοσελίδας, πολλές φορές αναζητείται εκ των υστέρων, όταν ο ενδιαφερόμενος δεν βρίσκει την ιστοσελίδα του στις μηχανές αναζήτησης και αρχίζει να αντιλαμβάνεται την διαφορά που μπορεί να έχει μία επιτυχημένη ιστοσελίδα, από μία απλή ιστοσελίδα. Έτσι, ζητά το SEO να εφαρμοστεί σε μία υπάρχουσα ιστοσελίδα, που ήδη έχει στην κατοχή του.

Σε αυτήν την περίπτωση, είναι βέβαιο ότι μετά το SEO, η ιστοσελίδα θα έχει άμεσα θετικά αποτελέσματα σε ότι αφορά την παρουσία της στις μηχανές αναζήτησης.

Υπάρχει επίσης η περίπτωση όπου κάποιος που έχει ήδη μία ιστοσελίδα να χρειάζεται ανακατασκευή ή επανασχεδίαση, π.χ. μία στατική ιστοσελίδα να ζητηθεί να μετατραπεί σε δυναμική, ώστε να αποκτήσει επιπλέον δυνατότητες. Σε αυτήν την περίπτωση, αν η ιστοσελίδα δεν τα πάει καλά στις μηχανές αναζήτησης, μπορεί παράλληλα να εφαρμοστεί σε αυτήν και SEO, ώστε να κάνει ένα δυναμικό νέο ξεκίνημα.

Όμως, υπάρχει και μια περίπτωση όπου μία υπάρχουσα ιστοσελίδα, βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης (για τον Α ή Β λόγο, ακόμη και χωρίς SEO) και απλά χρειάζεται ανακατασκευή ή επανασχεδίαση. Εδώ τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα καθώς υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο μετά την αλλαγή της ιστοσελίδας, να χάσει κάποιες ή/και αρκετές θέσεις στην κατάταξή της στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Ένας απλός λόγος για να συμβεί κάτι τέτοιο, είναι για παράδειγμα, όταν η υπάρχουσα σελίδα έχει βρεθεί ψηλά στα αποτελέσματα, εφαρμόζοντας κάποιες αντικανονικές πρακτικές (π.χ. το κρυφό κείμενο), και στην συνέχεια η ιστοσελίδα στην νέα της μορφή είναι καθαρή από τέτοια πράγματα, τότε πιθανότατα θα κατέβει στην θέση που πραγματικά της αξίζει.

Αν βέβαια, στην νέα της μορφή, έχει σωστό SEO, μπορεί σε βάθος χρόνου να ανέβει και πάλι, ίσως και ψηλότερα απ' ότι βρίσκονταν.

Γενικά, αλλάζοντας μια ιστοσελίδα, αλλάζει και αυτό που βλέπουν και αξιολογούν οι μηχανές αναζήτησης σε αυτήν, έτσι είναι φυσικό να συμβούν ανακατατάξεις στα αποτελέσματα τους.

Συνήθως, εφόσον γίνει σωστή δουλειά στην ιστοσελίδα, οι μεταβολές είναι από την αρχή προς την θετική κατεύθυνση. Υπάρχουν όμως και ιδιαίτερες περιπτώσεις, που για αρχή αναμένεται μία φθίνουσα πορεία, η οποία στην συνέχεια πιθανότατα θα αντιστραφεί, μία "κοιλιά" δηλαδή.

Όσοι, λοιπόν, έχουν μια ιστοσελίδα χαμηλά στις μηχανές αναζήτησης, δεν έχουν κάτι να χάσουν και μπορούν άμεσα να βγουν κερδισμένοι. Όσοι βρίσκονται ψηλά, θα πρέπει (κατά τη γνώμη μου) να γνωρίζουν το αρχικό ρίσκο που παίρνουν, πριν ξεκινήσουν σημαντικές αλλαγές στην ιστοσελίδα τους.

/ Αυτό το έγραψα στις 05/10/2008 (20:43:20) /