SEO : Ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός...

Ένα σημαντικό θέμα γύρω από το SEO (search engine optimization), είναι φυσικά το αποτέλεσμα του αλλά και ο αναμενόμενος χρόνος εμφάνισης του.

Δηλαδή, σε μία νέα ιστοσελίδα στην οποία έχει εφαρμοστεί SEO, τι περιμένουμε και πότε το περιμένουμε σε ότι αφορά την παρουσία της στις μηχανές αναζήτησης (;)

Είδαμε και σε προηγούμενο κείμενο, ότι ένας παράγοντας που επηρεάζει την πορεία μιας ιστοσελίδας προς την πρώτη θέση των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης, είναι ο ανταγωνισμός.

Δηλαδή, η ποσότητα και η ποιότητα των ιστοσελίδων που είναι υποψήφιες για τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, γύρω από το θέμα (λέξεις κλειδιά) που μας ενδιαφέρει.

Ευτυχώς ή δυστυχώς, ο ανταγωνισμός σήμερα, σε πολλές περιπτώσεις (στο ελληνικό διαδίκτυο, δηλαδή σε ιστοσελίδες με ελληνικό περιεχόμενο) είναι μικρός ή ανύπαρκτος.

Βέβαια, ολοένα και περισσότεροι είναι αυτοί που ενδιαφέρονται για υπηρεσίες SEO, αλλά ως επί τω πλείστον, δεν καταφέρνουν συνήθως να επιλέξουν σωστές υπηρεσίες βελτιστοποίησης, γι' αυτό και συχνά βλέπουμε διάφορα έκτροπα ως αποτέλεσμα μπακάλικης/χασάπικης "βελτιστοποίησης", που ενίοτε μπορεί και να καταφέρνουν να ξεγελάσουν προσωρινά τις μηχανές αναζήτησης.

Όπως και να' χει, σε αυτές τις περιπτώσεις χαμηλού ή αστείου ανταγωνισμού, μπορεί σχετικά εύκολα να ξεχωρίσει κάποιος, επιλέγοντας σωστές υπηρεσίες SEO.

Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις με ιδιαίτερα μεγάλο ανταγωνισμό, όπως π.χ. ο τομέας του ελληνικού τουρισμού, που είναι ίσως η πιο μεγάλη ομάδα στις ελληνικές ιστοσελίδες. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι αρκετά πιο δύσκολο αλλά και χρονοβόρο να ανέβει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης μια νέα ιστοσελίδα.

Και στις δύο περιπτώσεις, μικρού ή μεγάλου ανταγωνισμού, πέρα από την ποσότητα και την ποιότητα των ανταγωνιστών, μία νέα ιστοσελίδα που βγαίνει σήμερα online, έχει να αντιμετωπίσει και την "παλαιότητα" των υπολοίπων.

Δηλαδή, η πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων του Google, είναι ήδη κατειλημμένη από κάποιες ιστοσελίδες, για την λέξη κλειδί που μας ενδιαφέρει. Όσο δύσκολο ήταν να φτάσουν αυτές εκεί, στο πέρασμα του χρόνου, παρόμοια είναι η δυσκολία να χάσουν την θέση τους για να μπει κάποια άλλη.

Πριν λίγα χρόνια, ένας παράγοντας που έκανε χρονοβόρα την παρουσίαση μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης ήταν καταρχήν ότι καθυστερούσε να γίνει το indexing από τα web robots.

Σήμερα αυτή η καθυστέρηση ουσιαστικά δεν υπάρχει. Στις σύγχρονες μηχανές αναζήτησης π.χ. το Google, το Googlebot φτάνει συνήθως στην ιστοσελίδα μέσα σε λίγες ώρες από την στιγμή που η νέα ιστοσελίδα θα είναι online και ξεκινάει την δουλειά του, χωρίς καν να γίνει η προαιρετική δωρεάν καταχώρηση.

Παρόλα αυτά, και ενώ η νέα ιστοσελίδα μπορεί από πολλές απόψεις να είναι καλύτερη από τον ανταγωνισμό της, οι πιθανότητες του να εμφανιστεί αμέσως ψηλά, στην πρώτη σελίδα ή την πρώτη θέση στην μηχανή αναζήτησης με την λέξη κλειδί που στοχεύει, είναι ελάχιστες έως μηδενικές.

Η αναμενόμενη πορεία είναι, για αρχή, να βρεθεί κάπου στις πρώτες 5-10 σελίδες π.χ. σελίδα 4-6, στην συνέχεια σε ένα διάστημα π.χ. 2-3 μηνών, να σκαρφαλώσει στην δεύτερη σελίδα και να αρχίσει να έχει την τάση να βρεθεί στην πρώτη σελίδα, καθοδόν προς την κορυφή, σε ένα διάστημα π.χ. 6-12 μηνών. Αυτή είναι μια αρκετά ρεαλιστική πορεία προς την πρώτη θέση και βέβαια ανάλογα με τον ανταγωνισμό μπορεί τα χρονικά διαστήματα του παραδείγματος να μεταβάλλονται σε κάθε περίπτωση.

Ο νέος, λοιπόν, μπορεί να είναι ωραίος, αλλά πρέπει και να "αποδείξει" σε μια κάπως χρονοβόρα πορεία, ότι είναι καλύτερος από τον παλιό, προκειμένου να του πάρει την θέση.

Μπορεί, δηλαδή, μία νέα ιστοσελίδα να έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να φτάσει ψηλά, αλλά θα λέγαμε ότι πρέπει και να "ωριμάσει" ως υπόσταση στο internet, και να αλληλεπιδράσει με το περιβάλλον της, ώστε να αξιολογηθεί σωστά από τις μηχανές αναζήτησης.

/ Αυτό το έγραψα στις 11/01/2009 (18:22:42) /